„Deca Nedođina“ putuju vašim krvotokom poput kobnog ugruška. Miloš K. Ilić vam ne dozvoljava ni zapetu opuštanja i odvodi vas tamo gde do sada niste bili, dakle na samo dno raspadajućeg društva koje se u sve ispraznijoj stvarnosti migolji poput obezglavene i na sitnu parčad iseckane jegulje. Po tom dnu češće trči nego što hoda Ivan Drnčula zvani Rambo, pripadnik poslednje generacije Titovih pionira, iz čije perspektive ruševine zauvek ukinutog sveta izgledaju baš onako kako ruševine i izgledaju. Niko, dakle, u „Deci Nedođina“ nije pošteđen od nadiranja besmisla i niko ovom besmislu neće uteći.
Jozefa K. je na kraju čuvenog Kafkinog romana makar preplavio stid, dok Ivan Drnčula zvani Rambo nije mogao da računa na toliki luksuz.
Zato je ovo roman koji se čita i nakon njegove poslednje rečenice.
Vule Žurić
Ceo tekst možete pročitati na linku.
Miloš K. Ilić rođen je 1987. godine, u Pančevu. U rodnom gradu je pohađao osnovnu i srednju školu. Studirao je dramaturgiju na FDU.
Izdao je zbirke pripovedaka „Priče o pivu“ (Laguna, 2008) i „Umorni kao psi“ (Partizanska knjiga, 2017).
Dobitnik je nagrade „Edo Budiša“ (2018) za zbirku priča „Umorni kao psi“.
Radio je kao dramatrug na predstavama „Mizeri“ (Atelje 212) i „Tačka ključanja“ (premijera SKC Beograd), čiji je i autor. Diplomska drama „Čovek bez mase“ izvedena je 2013. godine na Ex Teatar Festu, u Pančevu.
Za Radio Beograd napisao je radio drame: „Ruka“, „Rat“, „Smrt Kraljevića Marka“, „Metak u mrak“, „Rabadžije“, „Trči“, „Lotrek“, „Po zanimanju Očivad“, „Slepi“, „Lotreamon“, „Ogledala Danice Marković“, „W.“
Objavljivao priče u časopisima: „Polja“, „Koraci“, „Rukopisi“, „Kvartal“, „BUNKER“, „NIN“, „Trag“, „SENT“, „Dometi“, „Zlatna greda“, „Prosvjeta“, strane.ba, eckermann.org.rs; kao i u antologijama „Gavrilov princip“ (2014) i „Pre vremena čuda“ (2020)
Godina izdanja | 2022. |
---|---|
Povez | Mek |
Broj strana | 340 |
Format | 135×200 |
Možda će vam se svideti …
-
Tunel (Ernesto Sabato)
Nezaboravni psihološki roman o opsesivnoj ljubavi
Na tragu Kamija, Tomasa Mana i Grejema Grina, roman “Tunel” Ernesta Sabata smešta nas u sredinu 20. veka i intrigantni misaoni tok Huana Pabla Kastela – slikara osuđenog za ubistvo koji nam iz svoje zatvorske ćelije objašnjava zašto je ubio svoju ljubavnicu Mariju Iribarne.
Opsednut od prvog trenutka kada je ugledao, Kastel mesecima mašta o momentu kada će ponovo sresti misterioznu Mariju. A, kada se ovaj susret konačno i dogodi, ubeđen je da je pronašao jedinu osobu koja je ikada bila u stanju da ga razume.
Međutim, Kastelova rastuća paranoja sve ga više gura ka ivici, a mada još u prvoj rečenici saznajemo sudbinu jedine osobe do koje mu je ikada bilo stalo, kroz roman nas uporno vodi galupirajuća snaga jednog pitanja. Zašto?
990 rsd891 rsd
Recenzije
Još nema komentara.